Navigatie

Oepss... dit was niet de bedoeling?!

Natuurlijk kan je in de winkel komen kijken hoe een product er uit ziet. En voor grotere aanschaffen raad ik je ook echt aan om dat te doen. Maar ja, internet is wel zo handig.

Ik probeer altijd zo goed mogelijk te beschrijven hoe een product er uit ziet en voor welke kat het bedoeld is. Zodat je een goede inschatting kan maken en de kans groot is dat je het juiste product aanschaft. Maar wat als het product toch niet is, wat je er van had gehoopt, of dat het product stuk gaat... Garantie & Retour je vindt hier de antwoord op je vragen en zo niet... mail me

Hoelang kan ik een artikel op zicht houden?


Je hebt 14 dagen de tijd om een artikel dat niet aan de verwachtingen voldoet, retour te zenden. Mail even om aan te geven waarom het product retour gezonden wordt (daar kunnen wij alleen maar van leren!). En voeg het ingevulde herroepingsdocument toe aan je mailtje. Met daarin je volledige naam en het ordernummer, je volledige bankgegevens (tenaamstelling en rekeningnummer) voor de retour betaling.

Zijn er uitzonderingen op het herroepingsrecht?


Voorwaarden om gebruik te maken van het zichttermijn is dat het artikel ongebruikt, schoon, compleet en onbeschadigd in originele onbeschadigde verpakking retour komt. Als regel geldt dat het product, zonder waardevermindering en hygiëne gevaar weer aan een andere katteneigenaar verkocht moet kunnen worden.

Natuurlijk mag je, net zoals in de winkel, testen of en hoe het product werkt en het uit de verpakking halen als de aard van de verpakking dat toe laat.... maar net zoals in de winkel kan je het niet eerst uitproberen op je kat! Op het moment dat je het product ook daadwerkelijk aan je kat aanbiedt is de bestelling definitief en is er geen sprake meer van zichttermijn.

Producten die duidelijk verzegeld zijn om hygiënische reden en om redenen van bederf. Kunnen na opening niet retour gezonden worden.

Hoe lang heb ik de tijd om een artikel terugsturen?


Na melding heb je uiterlijk 14 dagen om het product retour te sturen. De kosten hiervan zijn voor je eigen rekening (ongeveer 6,95 per pakket, maar raadpleeg voor de juiste tarieven even je vervoerder). Zodra het pakket op de juiste wijze weer in de kattenwinkel is aangekomen. Wordt je aankoopbedrag binnen 14 dagen retour gestort. 

Ná 14 dagen worden retourzendingen niet meer geaccepteerd en verwerkt.

Hoe stuur ik een artikel terug?


Als je aan de voorwaarden van retourneren voldoet, kan het pakket verzonden worden naar het winkeladres. Zorg dat je retourzending degelijk verpakt is, zodat de artikelen tijdens het transport niet kunnen beschadigen en dat de productverpakking in een extra (verzend)doos verstuurd wordt, zodat de originele productdoos tijdens de verzending niet kan beschadigen. En natuurlijk is het handig dat je het  retouradres duidelijk op de doos vermeld: Cats & Things, Hazenstraat 26 1016 SP te Amsterdam.

Krijg ik na retour mijn volledige bedrag terug?


Wanneer je voldoet aan de voorwaarden van het herroepingsrecht dan krijgt je het aankoopbedrag van dit artikel volledig vergoed, inclusief de standaard verzendkosten als dit het enige artikel in je bestelling was.

Wanneer je niet voldoet aan de voorwaarden en ik kosten moet maken om het artikel weer in goede staat te brengen, of in geval van waardevermindering, dan zal ik dit aan je door berekenen.

Binnen welk termijn krijg ik mijn retourbedrag terug?


Binnen 14 dagen van het retourontvangen van het product, wordt het geld teruggestort worden op je rekening. Vermeld dus altijd duidelijk je naam en rekeningnummer op de contactmail.

Mogen alle artikelen geretourneerd worden?


Wanneer je de artikelen al aan je kat hebt aangeboden kunnen ze ook niet meer geretourneerd worden, in verband met hygiëne/overdraagbare ziekten. Op het moment dat er een voeraanbieding is met vermelding dat de houdbaarheidsdatum een kort termijn heeft, dan kan ook dat product niet meer retour genomen worden. 

Krijg ik ook garantie op de artikelen van Cats & Things? 


Je kijgt 6 maanden garantie op de geleverde artikelen. De factuurdatum geldt hierbij als ingangsdatum voor de garantie. Mocht de garantie afwijken van de wettelijke garantieperiode van 6 maanden dan staat dit vermeld bij het betreffende artikel. Normale slijtage, schade die aangebracht is door natuur, mens of dier vallen niet onder de garantiebepaling.

Stuur ik meteen het “kapotte” artikel naar Cats & Things?


Niet doen! Mail even om aan te geven om welk product het gaat, waarom je denkt dat het product voor garantie in aanmerking komt en een bewijs van aankoop (zoals een ordernummer). Het aanbieden van een aantal duidelijke foto’s (maximaal 300KB per stuk) van de schade is erg handig bij het beoordelen van de klacht. Je krijgt zo snel mogelijk bericht van mij en de vervolgstappen te horen.

Hoe wordt beoordeeld of ik recht heb op garantie?


De garantie omvat fabriek- en/of materiaalfouten. Artikelen worden in overleg met de leverancier en fabrikant beoordeeld. Herstelling van een ondeugdelijk artikel kan door vervanging of reparatie. 
Je kan geen aanspraak maken op garantie als het artikel:
- beschadigt is door opzet, of nalatigheid
- ondeskundig gebruikt is of nalatig onderhouden is
- beschadigt is door het niet of juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing
- de garantie termijn is overschreden
- bij normale slijtage en schade aangebracht door natuur, mens of dier.

Hoe kan ik een artikel terugsturen?


Wanneer je aan de voorwaarden van retourneren voldoet, kunt je het artikel opsturen naar het opgegeven adres (dat hoeft niet Cats & Things te zijn). Natuurlijk stuur je het bewuste artikel, schoon en droog retour. En zorg je ervoor dat je retourzending degelijk verpakt is, zodat de artikelen tijdens het transport niet (verder) kunnen beschadigen. En vergeet niet om het retouradres duidelijk op de doos te vermelden. Wacht met opsturen tot je het retouradres krijgt!

Mis je nog dingen die je graag op deze pagina had terug willen vinden? Neem dan even contact met me op.

© 2016 - 2019 Cats and Things | sitemap | rss
Cats & Things gebruikt cookies voor een Purrfecte website beleving! Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.